dffu logo
div 003
div 003
SONY DSC
SONY DSC
div 302
div 302
DSC00115
DSC00115
SONY DSC
SONY DSC
SONY DSC
SONY DSC
SONY DSC
SONY DSC
DSC00174
DSC00174
SONY DSC
SONY DSC
SONY DSC
SONY DSC

Hjemmeopgaver forud for skoleundervisningen på hovedforløb til Bager- og Konditoruddannelsen

 

Print plakaterne ud og hæng op, hvor mester, svend og lærling kan følge med i oplæringen – og alle kan medvirke til at lærlingen er godt forberedt inden start på skoleophold.

Hent plakaterne og vejledningerne her:

Plakat_Hjemmeopgaver_Bagværker_Håndværksbager_2019

Vejledning_Hjemmeopgaver_Bagværker_Håndværksbager_2019

Plakat_Hjemmeopgaver_Bagværker_Konditor_2019

Vejledning_Hjemmeopgaver_Bagværker_Konditor_2019

På plakaterne ovenfor, kan der afkrydses hvor lærlingen er inden start på hovedforløbet, da opgaverne er tilrettet de fag, der er på fra første til sidste hovedforløb.

Øvelserne er tænkt som inspiration til praktiske opgaver, som lærlingen kan løse på praktikstedet.

Formålet er, at lærlingen opnår viden om og forståelse for teorien og sammenhæng med målene for praktikken.

Praktikstedet har ansvar for, at der arbejdes med øvelserne undervejs i praktikforløbet, mens de forskellige arbejdsopgaver og metodikker indlæres, og praktikmålene opnås.

Når Lærlingen arbejder med øvelserne, er læreprocesserne undervejs i forløbet det væsentlige udbytte.

Det er derfor vigtigt: – at lærlingen, i sit arbejde med de enkelte øvelser, samarbejder med en relevant erfaren mester/svend, der kan inspirere, støtte, vejlede og evt. udfordre lærlingen i løsningen af øvelser – at den erfarne mester/svend arbejder for, at Lærlingen i sit arbejde med de enkelte øvelser, opnår forståelse for arbejdsopgavers sammenhæng mellem teori og mål for praktikken.

 

Gennem en reflekterende udvikling af viden, handlemuligheder og erfaring vil Lærlingen opleve en læringsproces, der styrker lærlingens faglighed.